Vi erbjuder ekonomisk förvaltning åt alla slags fastighetsägare: bostadsrättsföreningar, stiftelser, fastighetsbolag och privatpersoner. Vi arbetar i moderna system som säkerställer kvaliteten, säkerheten och effektiviteten och som möjliggör för dig som fastighetsägare att vara delaktig i förvaltningen så mycket eller så lite du vill.
Vi tar ett helhetsansvar för ekonomi och administration för fastighetsägare och föreningar som är i behov av kvalificerade rutiner, anpassade avisering- och ekonomisystem.
1 Medlems- och lägenhetsförteckning m.m.
2 Avgifts- och hyresuppbörd
3 Överlåtelser och panter
4 Arvoden, löner och utlägg
5 Leverantörsfakturor
6 Låneadministration
7 Redovisning och rapportering
8 Årsavslut och deklarationer
9 Myndighetskontakter
10 Arkivering
Räkenskapsmaterial arkiveras enligt bokföringslagen.
Möten och Stämmor
Kurser
1 Lägenhets- och lokalförteckning
2 Hyror och avgifter
3 Arvoden, löner och utlägg
4 Leverantörsfakturor
5 Låneadministration
6 Redovisning och rapportering
7 Årsavslut och deklarationer
8 Arkivering
Räkenskapsmaterial arkiveras enligt bokföringslagen.
Den ekonomiska förvaltningen för bostadsrättsföreningar inkluderar hantering av medlemsregister, uppbörd av avgifter och hyror, överlåtelser och panter, utbetalning av arvoden och löner, hantering av leverantörsfakturor, låneadministration, redovisning och rapportering, årsavslut och deklarationer, myndighetskontakter samt arkivering.
Avgifts- och hyresuppbörd innebär att förvaltaren ansvarar för att skicka ut avier för att avisera avgifter och hyror enligt föreningens beslutade riktlinjer. Det inkluderar även beräkning och avisering av eventuella avgiftshöjningar, administration av autogiro, inkassering av avgifter och hyror samt hantering av påminnelser och eventuella rättsliga åtgärder vid utebliven betalning.
Hanteringen av leverantörsfakturor inkluderar scanning och registrering av inkommande fakturor, elektronisk attestering av fakturor, bokföring av fakturor samt digitalt arkiv för fakturor.
Låneadministration för bostadsrättsföreningar innebär att förvaltaren hanterar offertförfrågningar, för löpande register över föreningens lån, kontrollerar räntor och amorteringar samt ansvarar för att föra nödvändig dokumentation gällande föreningens lån.
Förvaltaren tillhandahåller tjänster som löpande bokföring av affärstransaktioner enligt bokföringslagens bestämmelser, periodisering av större poster, upprättande av periodiserad resultat- och balansrapport med uppföljning mot budget och föregående år, samt förslag till resultat- och likviditetsbudget enligt överenskommelse med föreningen.